ГДЗ до підручника «Інформатика» Й.Я. Ривкінда. 6 клас

1.3. Алгоритми і програми

Запитання

1. Алгоритм — це скінчена послідовність команд виконавцю, що визначає, які дії і в якому порядку потрібно виконати, щоб досягти поставленої мети.

2. До алгоритму для конкретного виконавця можуть входити лише команди, які входять до системи команд цього виконавця.

3. Формальне виконання алгоритму — це точне виконання команд алгоритму, навіть не розуміючи, чому і навіщо потрібно їх виконати, щоб досягти поставленої мети.

4. Програма — це алгоритм, призначений для виконання комп’ютером.

5. Для складання алгоритму для виконавця Рудий кіт потрібно блоки команд, з яких складається алгоритм, перетягнути до області скриптів та приєднати кожен наступний блок до попереднього.

6. Для виконання алгоритму для Рудого кота потрібно вибрати будь-який з блоків з командами алгоритму в області скриптів.

Завдання

1. Алгоритм приготування чаю:

— Налити в чайник воду.

— Поставити чайник на плиту.

— Запалити сірник.

— Відкрити кран газового пальника.

— Піднести сірник до пальника.

— Чекати, поки вода не закипить.

— Покласти до заварника 1 чайну ложку сухих листочків чаю.

— Залити окропом.

— Зачекати 5 хвилин.

— Налити чай в чашку.

— Покласти до чашки 2 кусочка цукру.

— Розмішати.

2. Наприклад, алгоритм приготування піци:

— Нагріти духовку до 200 градусів.

— Покласти на деко заготівку піци.

— Нарізати невеликими шматочками мариновані гриби.

— Нарізати невеликими шматочками лук.

— Нарізати невеликими шматочками солодкий перець

— Змазати заготівку піци томатним соусом.

— Висипати всі овочі і гриби на заготівку піци.

— Нарізати скибочками помідори.

— Розкласти помідори на піцу.

— Натерти 200 грам твердого сиру.

— Засипати сиром піцу.

— Порізати зелень.

— Притрусити зеленню піцу.

— Поставити у духовку.

— Через 10 хвилин витягти готову піцу.

3. Алгоритм виконання:

— 1 + 3 = 4

— 4 + 5 = 9

— 9 + 7 = 16

— 16 + 9 = 25

— 25 + 11 = 36

— Результат дорівнює 36.

4. Алгоритм одержання 2 л рідини:

— Наповнити 5-літрову посудину рідиною з 8-літрової.

— Наповнити 3-літрову посудину рідиною з 5-літрової.

— Вивести повідомлення «2 літри рідини знаходиться у 5 літровій посудині».

5. Алгоритм для виконавця Коник:

а)

Алгоритм

Результат

1) Стрибни на 3 одиниці праворуч.

Коник опиниться у точці 3.

2) Стрибни на 3 одиниці праворуч.

Коник опиниться у точці 6.

3) Стрибни на 3 одиниці праворуч.

Коник опиниться у точці 9.

4) Стрибни на 3 одиниці праворуч.

Коник опиниться у точці 12.

5) Стрибни на 3 одиниці праворуч.

Коник опиниться у точці 15.

6) Стрибни на 3 одиниці праворуч.

Коник опиниться у точці 18.

7) Стрибни на 3 одиниці праворуч.

Коник опиниться у точці 21.

8) Стрибни на 3 одиниці праворуч.

Коник опиниться у точці 24.

б)

Алгоритм

Результат

1) Стрибни па 3 одиниці праворуч.

Коник опиниться у точці 3.

2) Стрибни на 3 одиниці праворуч.

Коник опиниться у точці 6.

3) Стрибни на 3 одиниці праворуч.

Коник опиниться у точці 9.

4) Стрибни на 2 одиниці ліворуч.

Коник опиниться у точці 7.

6. Задача має 2 розв’язки

Алгоритм 1

Алгоритм 2

Візник перевозить козу через річку.

Візник перевозить козу через річку.

Візник повертається на інший берег.

Візник повертається на інший берег.

Візник перевозить вовка через річку.

Візник перевозить капусту через річку.

Візник перевозить козу на інший берег.

Візник перевозить козу на інший берег.

Візник перевозить капусту через річку.

Візник перевозить вовка через річку.

Візник повертається на інший берег.

Візник повертається на інший берег.

Візник перевозить козу через річку

Візник перевозить козу через річку

7. Алгоритм може мати такий вигляд у словесній формі:

— Двоє хлопчиків переправляються через річку у човні.

— Один хлопчик залишається на березі, а інший повертається у човні до солдат.

— Один солдат переправляється через річку у човні.

— Один хлопчик повертається у човні.

— Двоє хлопчиків переправляються через річку у човні.

— Один хлопчик залишається на березі, а інший повертається у човні до солдат.

— Один солдат переправляється через річку у човні.

— Один хлопчик повертається у човні.

8. Алгоритм для Рудого кота:

Результат виконання програми виконавцем Рудий кіт

9. Алгоритм для Рудого кота

Подія, що відбувається

Команди проекту

Очищується сцена

Рудий кіт при переміщенні буде залишати слід

Рудий кіт змінює розмір олівця на 5 од.

Рудий кіт змінює колір олівця

Рудий кіт переміщується на 180 кроків

Результат виконання програми виконавцем Рудий кіт