ГДЗ до підручника «Інформатика» Н.В. Морзе. 8 клас

21. Практична робота 10

1. Парк Атракціонів.

• Запустіть середовище Lazarus.

• Збережіть проект — натисніть Файл → Зберегти. У вікні, що відкрилось, оберіть папку та місце на комп’ютері, де буде зберігатись проект. Введіть ім’я проекту. Натисніть кнопку Зберегти. У вікні для збереження файла unit1 вказуємо те місце, де зберегли файл Project1, знову натискаємо кнопку Зберегти.

• Перейдіть у вікно дизайнерської форми.

• У таблиці властивості форми оберіть властивість Caption (Підпис), надайте значення цієї властивості — Атракціон.

• У вікні дизайнера форми Form1 додайте об’єкти, які мають такі властивості:

Об’єкт

Властивість

Значення властивості

Label1

Caption

Довжина гірки

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту жирний. Розмір 12.

Label2

Caption

Кут нахилу гірки

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту жирний. Розмір 12.

Label3

Caption

Висота гірки

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту жирний. Розмір 12.

Edit1

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту звичайний. Розмір 14.

Edit2

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту звичайний. Розмір 14.

Edit3

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту звичайний. Розмір 14.

Button1

Caption

Розрахувати

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту звичайний. Розмір 16.

На панелі Інспектор об’єктів на вкладці Події оберіть в полі OnClickВutton1Click.

• Перейдіть в поле редактора коду та пропишіть такий програмний код для кнопки Button1.

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);

var a,c,alfa,r:real;

begin

c:=StrToFloat(Edit1.Text);

alfa:=StrToFloat(Edit2.Text);

a:=round(c*sin(alfa));

r:=sqr(alfa)/180;

Edit3.Caption:=FloatToStr(a);

end;

• Запустіть проекти на виконання, натиснувши кнопку F9. Перевірте дії, які виконуються під час настання подій для об’єктів екранних форм.

• Завершіть роботу з проектом і середовищем, виконавши Файл → Вихід.

2. Тривалість рейсу.

• Запустіть середовище Lazarus.

• Збережіть проект — натисніть Файл → Зберегти. У вікні, що відкрилось, оберіть папку та місце на комп’ютері, де буде зберігатись проект. Введіть ім’я проекту. Натисніть кнопку Зберегти. У вікні для збереження файла unit1 вказуємо те місце, де зберегли файл Project1, знову натискаємо кнопку Зберегти.

• Перейдіть у вікно дизайнерської форми.

• У таблиці властивості форми оберіть властивість Caption (Підпис), надайте значення цієї властивості — Тривалість рейсу.

• У вікні дизайнера форми Form1 додайте об’єкти, які мають такі властивості:

Об’єкт

Властивість

Значення властивості

Label1

Caption

Перший відрізок маршруту, s1

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту жирний. Розмір 12.

Label2

Caption

Другий відрізок маршруту, s2

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту жирний. Розмір 12.

Label3

Caption

Третій відрізок маршруту, s3

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту жирний. Розмір 12.

Label4

Caption

Швидкість, v1

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту жирний. Розмір 12.

Label5

Caption

Швидкість, v2

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту жирний. Розмір 12.

Label6

Caption

Швидкість, v3

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту жирний. Розмір 12.

Label7

Caption

Перша зупинка

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту жирний. Розмір 12.

Label8

Caption

Друга зупинка

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту жирний. Розмір 12.

Label9

Caption

Третя зупинка

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту жирний. Розмір 12.

Label10

Caption

Тривалість рейсу

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту жирний. Розмір 12.

Edit1

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту звичайний. Розмір 14.

Edit2

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту звичайний. Розмір 14.

Edit3

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту звичайний. Розмір 14.

Edit4

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту звичайний. Розмір 14.

Edit5

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту звичайний. Розмір 14.

Edit6

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту звичайний. Розмір 14.

Edit7

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту звичайний. Розмір 14.

Edit8

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту звичайний. Розмір 14.

Edit9

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту звичайний. Розмір 14.

Edit10

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту звичайний. Розмір 14.

Button1

Caption

Обчислення

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту звичайний. Розмір 16.

На панелі Інспектор об'єктів на вкладці Події оберіть в полі OnClickButton1Click.

• Перейдіть в поле редактора коду та пропишіть такий програмний код для кнопки Button1:

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);

var s1,s2,s3:real;

v1,v2,v3,t1,t2,t3,t:integer;

begin

s1:=StrToInt(Editl.Text);

s2:=StrToInt(Edit2.Text);

s3:=StrToInt(Edit3.Text);

v1:=StrToInt(Edit4.Text);

v2:=StrToInt(Edit5.Text);

v3:=StrToInt(Edit6.Text);

t1:=StrToInt(Edit7.Text);

t2:=StrToInt(Edit8.Text);

t3:=StrToInt(Edit9.Text);

t:=((s1+s2+s3)/(v1+v2+v3))+(t1+t2+t3);

Edit10.Caption:=IntToStr(t);

end;

• Запустіть проекти на виконання, натиснувши кнопку F9. Перевірте дії, які виконуються під час настання подій для об’єктів екранних форм.

• Завершіть роботу з проектом і середовищем, виконавши Файл → Вихід.

3. Проект Квартплата.

• Запустіть середовище Lazarus.

• Збережіть проект — натисніть Файл → Зберегти. У вікні, що відкрилось, оберіть папку та місце на комп’ютері, де буде зберігатись проект. Введіть ім’я проекту. Натисніть кнопку Зберегти. У вікні для збереження файла unit1 вказуємо те місце, де зберегли файл Project1, знову натискаємо кнопку Зберегти.

• Перейдіть у вікно дизайнерської форми.

• У таблиці властивості форми оберіть властивість Caption (Підпис), надайте значення цієї властивості — Квартплата.

• У вікні дизайнера форми Form1 додайте об’єкти, які мають такі властивості:

Об’єкт

Властивість

Значення властивості

Label1

Caption

Користування ліфтом, грн/м2

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту жирний. Розмір 12.

Label2

Caption

Вивіз сміття, грн/м2

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту жирний. Розмір 12.

Label3

Caption

Ремонтний фонд, грн/м2

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту жирний. Розмір 12.

Label4

Caption

Квартплата

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту жирний. Розмір 12.

Label5

Caption

Площа квартири, м2

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту жирний. Розмір 12.

Label6

Caption

Кількість осіб

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту жирний. Розмір 12.

Label7

Caption

До сплати

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту жирний. Розмір 12.

Edit1

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту звичайний. Розмір 14.

Edit2

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту звичайний. Розмір 14.

Edit3

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту звичайний. Розмір 14.

Edit4

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту звичайний. Розмір 14.

Edit5

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту звичайний. Розмір 14.

Edit6

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту звичайний. Розмір 14.

Edit7

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту звичайний. Розмір 14.

Button1

Caption

Розрахувати

Font

Шрифт Book Antiqua. Стиль шрифту звичайний. Розмір 16.

На панелі Інспектор об’єктів на вкладці Події оберіть в полі OnClickВutton1Click (або двічі клацніть на формі дизайнера на кнопку Button1).

• Перейдіть в поле редактора коду та пропишіть такий програмний код для кнопки Button1:

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);

var

l,m,r,k,s,o,n:real;

begin

l:=StrToFloat(Edit1.Text);

m:=StrToFloat(Edit2.Text);

r:=StrToFloat(Edit3.Text);

k:=StrToFloat(Edit4.Text);

s:=StrToFloat(Edit5.Text);

n:=StrToFloat(Edit6.Text);

o:=k*(s*n)+(l+m+r)*n;

Edit7. Caption:=FloatToStr(o);

end;

• Запустіть проекти на виконання, натиснувши кнопку F9. Перевірте дії, які виконуються під час настання подій для об’єктів екранних форм.

• Завершіть роботу з проектом і середовищем, виконавши Файл → Вихід.