Зарубіжна література. Рівень стандарту. 10 клас. Ісаєва
Цей підручник можна завантажити у PDF форматі на сайті тут.
Література як мистецтво, що міститься в площині суб’єктивного, навпаки, увиразнює індивідуальне сприйняття, нестандартне мислення та суб’єктивний підхід.
Оскільки предметом вивчення літературних курсів у школі є витвори мистецтва, то завдяки своїй суб’єктивній природі вони відточують наші почуття, які не завжди піддаються логіці, розвивають співчуття, вчать індивідуально сприймати й оцінювати навколишній світ. Адже мистецтво — це завжди суб’єктивність, і «об’єктивного мистецтва немає і не може бути» (Богдан-Ігор Антонич). Тому під час вивчення літературних курсів розвиваються такі уміння, які спроможні в майбутньому забезпечити конкурентноздатність людини в цьому прагматичному і технологічному світі.
До читача ХХІ століття, або Замість вступу
Мандруючи сторінками далеких епох
Гомер (близько VІII ст. до н.е.)
Данте Аліґ'єрі (1265—1321): Великий флорентієць
До вивчення поеми «Божественна комедія»
Вільям Шекспір (1564—1616): Загадковий геній драматургії і поезії
Від романтизму до реалізму
Специфіка переходу від романтизму до реалізму
Ернст Теодор Амадей Гофман (1776—1822): На роздоріжжі двох світів
До вивчення повісті-казки «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер»
Волт Вітмен (1819—1892): Чужий серед своїх чи дзеркало Америки?
До вивчення уривків зі збірки «Листя трави»
«Золоте століття» роману
«Дзеркало, з яким ідеш по великій дорозі», або Про роман у літературі ХІХ століття
Фредерік Стендаль (1783—1842): «Спостерігач за людськими характерами»
До вивчення роману «Червоне і чорне»
Гюстав Флобер (1821—1880): «Я — людина-перо...»
До вивчення роману «Пані Боварі»
Федір Михайлович Достоєвський (1821—1881): Pro et contra
До вивчення роману «Злочин і кара»
Оскар Вайльд (1854—1900): Король естетизму
До вивчення роману «Портрет Доріана Ґрея»
Початок епохи «-ізмів» у літературі (Про перехід до модернізму і його художні відкриття)
Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця XІX — початку XX ст.
Шарль П’єр Бодлер (1821—1867): Будівничий «краси зі зла»
Поезія французького символізму: витоки і відкриття
Поль Марі Верлен (1844—1896): Геній смутку й безнадії
Жан Ніколя Артюр Рембо (1854—1891): «Ангел і демон»
Нове слово у драматургії кінця ХІХ — початку ХХ століття
Про зміни в драматургії кінця ХІХ — початку ХХ століття
Моріс Метерлінк (1862—1949): Бельгійський Шекспір
До вивчення п'єси «Блакитний птах»
Сучасна література в юнацькому читанні
Пауло (Паоло) Коельйо (народився 1947 р.): Маг, пілігрим і письменник
Мо Янь (народився 1955 р.): Той, хто не зміг мовчати
До вивчення оповідання «Геній»
Книжки, що нас обирають або Замість підсумків
Короткий словник літературознавчих термінів
Цей контент створено завдяки Міністерству освіти і науки України